23 februari 2023: Checkpoint Systems, een wereldleider in oplossingen met RFID- en RF-technologie, onthult zijn nieuwste en krachtige RF elektronische surveillance-systeem voor artikelen (EAS): de NS45 Antenne (patent aangevraagd). Het is de eerste in zijn soort die retailers voorziet van een bijna onzichtbare oplossing voor dervingpreventie aan de kassa.

Na de succesvolle release van de nu bekroonde NS40/42-antenne, is de NS45 de nieuwste EAS-oplossing die is toegevoegd aan de NEO-familie. Het is het meest bescheiden en aanpasbare model tot nu toe, maar biedt extreem hoge detectiepercentages.

Deze antenne is ontworpen met het oog op naadloze integratie en wordt niet op de vloer bevestigd, maar rechtstreeks op de kassa's gemonteerd. Dit betekent dat hij kan worden toegevoegd aan elke winkelinrichting en lay-out. Dankzij de discrete maar afschrikkende oplossing kan sneller worden opgetreden in geval van diefstal en kan het beveiligingspersoneel sneller reageren.

De belangrijkste kenmerken van de NS45-reeks zijn:

• Discreet en integreerbaar design
  • Geen hinder voor de consument of goederen
  • Gemakkelijk te wijzigen en aan te passen aan veranderende lay-outs
  • Draadloze connectiviteit tussen systemen
  • 360 graden detectietechnologie

Over de lancering van de NS45 zei Nimesh Shah, Global Product Manager voor RF/EAS Hardware: "Checkpoint Systems werkt nauw samen met kassafabrikanten om de NS45, waarvoor een patent is aangevraagd, te installeren. Hierdoor kunnen we een drievoudige oplossing aanbieden: Het aanzienlijk verbeteren van de winkelervaring, helpen om de inkomsten van bedrijven te maximaliseren en flexibiliteit bieden om de technologie aan te passen aan hun winkelindelingen.

"We weten dat geen twee klanten dezelfde behoeften hebben, dus met de toevoeging van de NS45 aan ons portfolio hebben ze nu nog meer opties in onze eersteklas EAS-oplossingen. Het is belangrijk dat retailers kunnen rekenen op technologie die inspeelt op de steeds veranderende markt en de nieuwe uitdagingen die daarmee gepaard gaan, terwijl ze ook de zekerheid hebben dat zij en hun bedrijf beschermd zijn."

De NS45 is verkrijgbaar in zwart of wit, maar kan worden aangepast aan de visuele identiteit van elke winkel. Ook de ledverlichting en audiobestanden kunnen worden ingesteld volgens de behoeften van de klant.

De NS45 zal worden onthuld op EuroShop 2023, dat plaatsvindt van 26 februari tot 2 maart in Düsseldorf, Duitsland. Hij zal samen met andere veelzijdige EAS- en RFID-oplossingen worden gepresenteerd. Bezoekers krijgen de kans om het systeem uit te proberen en te testen op de modelkassa in hal 6, stand E23.

Kijk voor meer informatie op NEO NS45 - Checkpoint Systems Netherlands